PROIECT MOTHELLO

 
  Reversi este un „board-game” bazat pe un vechi joc chinezesc, care in Europa a fost „importat” cu numele de Othello (dupa numele personajului din piesa omonima a dramaturgului englez W. Shakespeare), intru-cat este un joc „cu dramatice schimbari de situatie”(engl. „it is a game of dramatic reversals”). Cel care a „adus” jocul in Europa este englezul Lewis Waterman (prin 1888), dar prima varianta comerciala a aparut in Japonia (in anul 1971). (Othello este marca inregistrata Tsukuda Original, distribuita de Anjar Co .)

Jocul se desfasoara intre doi jucatori pe o tabla de dimensiuni 8x8, unul jucand cu rosu si celalat cu verde. Un exemplu de tabla de joc este prezentat mai jos:



O mutare consta in asezare a unei piese pe tabla (de culoarea jucatorului respectiv) astfel incat aceasta mutare sa captureze una sau mai multe piese ale adversarului. O „capturare” consta in a cuprinde, partial sau total, un rand, o coloana si/sau o diagonala de piese ale adversarului intr doua piese ale jucatorului care muta. Astfel, toate piesele adversarului cuprinse intre piesele jucatorului care muta isi schimba culoarea. Daca jucatorul care muta nu poate sa faca nici o mutare legala, atunci el paseaza mutarea adversarului. Daca nici un jucator nu mai poate face nici o mutare legala, atunci jocul ia sfarsit. Castiga jucatorul care, in momentul in care se declara sfarsitul jocului, are cele mai multe piese pe tabla. (de obicei, aceasta se intampla cand toate cele 64 pozitii ale tablei de joc se ocupa total).

 
 

2002 copyright Cimpoesu Marius Laurentiu.